Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361k, 1f

Značka Cobi
kód produktu CBCOBI-5746
758 Kč s DPH
Poslední 2 kusy
  • Doručení kurýrem nejpozději do: 2.12.2024
  • Doprava: 119 Kč
points Nákupem získáte
27 bodů
Popis produktu

Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361k, 1f

Stavebnice amerického stíhacího letadla neobvyklé konstrukce Bell P-39D Airacobra v barvách 35. stíhací skupiny USAF.

Sestavený model má otočnou vrtuli, nastavitelné řídící plochy a odnímatelný kryt kokpitu pro pohodlné sezení postavy pilota 8. letky s přezdívkou „Černí panteři“.

Model může stát na vlastním podvozku nebo jej lze bezpečně uložit do přiloženého stojanu.


Zajímavosti:

  • Skvělé letadlo nebo propadák? Přesně na tyto dva tábory se dělili jejich piloti. Když konstruktér Robert J. Woods dokončil plány první stíhačky společnosti Bell, XP-39, neobvyklá konstrukce stroje už měla své příznivce i odpůrce.
  • Motor byl namontován zcela netradičně za sedadlem pilota a pro přenos výkonu motoru se používal dlouhý hřídel. Toto řešení vedlo k dobrému vyvážení letadla a lepší manévrovatelnosti.
  • Potřebná výzbroj se tak mohla instalovat do prázdné přední části.
  • Podvozek byl také nestandardní, s třetím podvozkovým kolem na přídi namísto běžného zadního kola nebo ostruhy. Přistávání s takovým strojem vyžadovalo mnohem více zkušeností.
  • První zkušební let se uskutečnil 6. dubna 1938 na letišti Niagara falls. Zkoušky ukázaly dobrou manévrovatelnost, vysokou rychlost, ale také problémy s kompresorem GE.
  • První série letadel byly nasazeny v Tichomoří, ale ve srovnání s japonskými Zerami nebyly moc úspěšné. Některé zdroje dokonce uvádějí, že P-39 byl ve výškách nad 5 000 m naprosto nepoužitelný.
  • Úplně jiná situace byla na východní frontě. Spojenci dodali Sovětskému svazu téměř 5 000 letadel a ruští piloti si je neuměli vynachválit. Rozdíl byl v tom, že na východní frontě se letadla používala zejména na podporu pozemních vojsk a vzdušné boje se často odehrávaly v nižších výškách, a právě zde byla Airacobra velmi dobrá.
  • Dalším důvodem bylo něco, co nelze popsat v žádných technických tabulkách. Letadlo si "sedlo" s povahou ruských pilotů. Zatímco stroje jako P-51A Mustang nebo Hurricane byly pro ruské piloty a podmínky příliš sofistikované, P-39 byl v porovnání s nimi jednoduchou „kovačkou“.
  • Vyrobeno bylo přibližně 9 584 kusů v několika verzích.
Recenze
0 hodnocení
Zakoupilo 5 + zákazníků

Hrát si a nakupovat u nás se vyplatí