Cobi IR Římský vůz, 120 k, 3 f
Stavebnice modelu římského válečného vozu Charion zdobeného pro veřejnou oslavu Triumf. Sestavený model má velká loukoťová kola a dřevěný yoke pro zapřažení dvou figurek koní. Součástí balení je také figurka generála římských legií ozbrojeného krátkým mečem gladius.
- S objevem kola někde v euroasijských stepích 4 tisíce let před naším letopočtem vznikly i první vozy.
- První písemná zmínka o použití válečných vozidel pochází z roku kolem 2500 před naším letopočtem.
- Velmi dobrými staviteli byli Egypťané, kteří dokázali vyrobit pevné a rychlé auto s váhou pouze 38 kg. Římané však dokázali výrobu a taktiku nasazení k dokonalosti.
- Římské legie využívaly při svých taženích válečná vozidla ve velkých počtech.
- Standardní taktikou byly rychlé výpady 1-2 osoby v každém vozidle za maximální rychlosti. Bránící se pěchota tak nemohla před útokem uniknout.
- Národy napadané Římany byly nuceny stavět vlastní vozidla k dosažení rovnováhy sil na bojišti.
- Nic netrvá věčně a vojsko Alexandra Velikého přišlo s taktikou, jak se útoku vozidel bránit. Poprvé se tak stalo v bitvě u Gaugamél a vozidla typu Chariot ztratila svůj význam.
- V Římské říši si vozidla dále zachovávala svou popularitu ať už při hrách, nebo slavnostních ceremoniálech.
- Jedním z nejpopulárnějších obřadů byl Triumf, který měl veřejně ocenit statečného velitele.
- Aby takový velitel mohl být senátem oceněn, musel splnit dvě podmínky.
- Porazit nepřítele v "spravedlivé" válce a muselo zahynout nejméně 5 000 nepřátel.
- Když byly podmínky splněny, vojevůdce mohl nosit odznak Ornamenta Triumphalia.
Počet dílků: 93