Losi LMT Monster Truck 1:8 4WD RTR Son Uva Digger
Charakteristika:
Pro fanoušky velkých amerických monstrů je připraven RC model auta Losi LMT Monster Truck v měřítku 1:8, s náhonem na všechna kola 4WD. S licencovanými karosériemi Grave Digger nebo Son Uva Digger se nebudete bát žádných překážek. Auto je vybaveno pohonem Spektrum Firma, vysílač Spektrum DX3.
Auta Monster Truck Show mají ve Spojených státech dlouhou tradici a vypracovala se z upravených sériových aut s velkými koly až ke speciálům, které mají naprosto originální trubkovou konstrukci, plynové tlumiče, obří motor s výkonem až dvou tisíc koňských sil, speciální převodovku, laminátovou karosérii a obří kola se speciálními pneumatikami. Tyto stroje mají hmotnost až 5 tun, výšku 4m, umí rychle akcelerovat a skáčou do výšky 7m a vzdálenosti až 40 metrů! V roce 1984 byla založena soutěž Battle of the Monster Truck a roku 1987 už vznikla první oficiální soutěž Monster Jam, s jasnými pravidly a programem akce. Dnes se v sérii Monster Jam pohybuje asi 300 závodních strojů.
Mezi legendami soutěží Monster Jam jsou i speciály Grave Digger a Son Uva Digger. Tyto legendární auta nabízí jako RC modely firma Losi v měřítku 1:8. Mají od základu novou konstrukci, rám tvoří svislé bočnice z pevnostního hliníku 6061-T6, mezi kterými je umístěna elektronika s pohonem a baterií. Přední a zadní tuhá náprava jsou zavěšeny na čtyřech bodech a odpruženy olejovými tlumiči s extra dlouhým zdvihem. Auto má centrální diferenciál, teleskopické drážkované hřídele a kardanové klouby. V pevných nápravách jsou klasické kuželové diferenciály, které lze v případě potřeby vyměnit za volitelné pevné. Karosérie je výklopná a proto máte kdykoli snadný přístup k šasí, elektronice a baterii. Přední světla svítí, mají integrované LED osvětlení, které je tónováno k barvě karosérie.
Pohon zajišťuje střídavý motor Spektrum™ Firma™ 3150Kv 4P s regulátorem Spektrum Smart Firma 130A. Baterie je doporučena 2-3S LiPol s konektorem IC5/EC5. Elektronika regulátoru Spektrum Firma je zalita ve speciální zalévací hmotně, která brání vstupu vlhkosti či nečistot do elektroniky. Regulátor se zapíná a nastavuje tlačítky, které jsou pod pryžovým krytem. Použitý motor má čtyřpólové provedení pro hladký chod a vysoký moment, hřídel o průměru 5 mm je uložena v kuličkových ložiscích. Řízení zajišťuje RC souprava s vysílačem Spektrum DX3 a přijímačem Spektrum SR315. Při použití baterie SMART, indikuje vysílač pomocí LED diod napětí pohonné baterie.
Vlastnosti RC modelu auta LMT Monster Truck 1:8 RTR
- Monster Truck 1:8 s pevnými nápravami
- Oficiální licence MT Monster Jam
- Šasí tvoří dvě svislé hliníkové desky
- Střídavý motor a regulátor Spektrum Firma
- Kompozitní odklápěcí klec s karosérií
- Technologie Spektrum SMART
- Vícedílné pevné nápravy
- Olejové tlumiče s extra dlouhým zdvihem
- Středový diferenciál kuželovými ozubenými koly
- Diferenciály v měřítku 1:8
- Klasické diferenciály v nápravách lze vyměnit za pevný převod
- Maketové pneumatiky Monster Truck
- Nastavitelný servo saver, servo 15kg.cm Spektrum S614S
- Maketové detaily podle skutečného auta
- Maketové disky kol
- 2 pozice pro nastavení opěry Wheelie Bar
- Přednastavené pozice motoru podle typu pastorku
- Baterie zajištěna gumovým elastomerovým páskem
Licence Monster Jam MT
Karosérie Grave Digger a Son-Uva Digger jsou oficiálně licencovány společnostmi Monster Jam a Feld Motorsports.
Hliníkové bočnice podvozku
Rám podvozku tvoří dvě svislé bočnice z pevnostního hliníku 6061-T6, které jsou spojeny vnitřní konstrukcí a tvoří tuhou kostru, ke které jsou připevněny další součásti podvozku. Podvozek se svislými deskami má nejen extrémní pevnost a odolnost, ale také umožňuje více konfigurací zavěšení.
Montážní otvory rozteče motoru
Motorové lože je připraveno pro montáž motoru s různými velikostmi pastorků. Otvory v motorovém loži nastaví přesnou rozteč při použití s pastorky 12-16 zubů.
Odklápěcí karosérie
Karosérie je připevněna ke kompozitovému rámu, který se pro snadný přístup k elektronice a baterrii odklápí směrem dozadu. V zavřené poloze se připevní drátěnými pojistkami.
Wheelie Bar se dvěma pozicemi nastavení
Při akceleraci se auto vzpíná na zadní kola, proto je za zadními koly lišta s opěrným válečkem, který je uložen ve dvou kuličkových ložiscích. Lištu je možné přednastavit ve dvou pozicích.
Vícedílný výlisek zadní nápravy
Konstrukce vícedílné nápravy má nejenom praktickou funkci při servisu diferenciálu ale má i maketový vzhled jako skutečný monster. K nápravě jsou připevněna táhla podvozku, tlumiče a náhon diferenciálu.
Centrální diferenciál s tlumením rázů
Olejem plněný středový diferenciál umožňuje použít vysoký výkon pohonu s přidanou ochranou tlumícího prvku Cush Drive. Cush Drive tvoří pryžový elastomer, který absorbuje nárazy mezi motorem a koly, a minimalizuje rázy hnacího ústrojí.
Tlumiče s dlouhým zdvihem
Protože při jízdě dochází ke značnému překroucení náprav, musí tlumiče reagovat v každé pozici, proto mají extra dlouhý zdvih. Plněny jsou olejem a mají gumové dorazy pro případ dosednutí do krajní polohy.
Volitelný pevný převod
V řadě případů nemusí použití klasických diferenciálů vyhovovat, stálého záběru například při jízdě na sypkém povrchu dosáhnete eliminací protáčení nápravových diferenciálů. Toho lze dosáhnout výměnou za pevný diferenciál.
Ladění diferenciálů
Diferenciály plněné silikonovým olejem umožňují více možností ladění pro optimální výkon na různých površích. Základní hustoty olejů jsou 100k vpředu a vzadu, a 500k ve středu. Středový diferenciál vám umožňuje naladit rozdělení výkonu dopředu a dozadu pro optimální výkon pro konkrétní podmínky.
Kola Short Course s vyměnitelným středovým nábojem
Kola ve stylu Short Course se šestihranem 17mm snižují rotační hmotnost pneumatiky. K dispozici je volitelný středový náboj 12mm, takže můžete tyto kola provozovat na více autech. Pneumatiky BKT Monster truck, průměr 160mm, šířka 102mm.
Volitelné 12mm hliníkové šestihrany
Pro LMT je k dispozici volitelný 12mm hliníkový šestihranný unášeč, proto můžete použít náhradní díly a pneumatiky od populárních značek.
Maketové pneumatiky Monster Truck
Podle skutečných nákladních pneumatik Monster Jam byly vytvořeny i pneumatiky pro tento model. Požity jsou klasické pneumatiky se šípovým dezénem, které mají výborný záběr a na sypké nebo hliněné trati se výborně osvědčily.
Nastavitelný servo saver
Nastavitelný servo saver serva umožňuje nastavit tuhost páky řízení a upravit buď tuhost pro maximální řízení nebo nastavit měkčí řízení, které ve velké míře absorbuje rázy a zajistí maximální ochranu serva.
Maketové detaily
Makety výfuků, rám karosérie nebo osvětlení, doplňuje model o prvky, které dotváří iluzi skutečného vozu. Karosérie se dodává ve zbarvení závodních vozů Grave Digger nebo Son Uva Digger.
Kokpit jezdce
Uprostřed karosérie, stejně jako u velkého monsteru, je umístěn v rámové konstrukci kokpit s figurkou jezdce.
Upevnění baterie elastickým pruhem
LMT je vybaven systémem upevnění baterie pomocí gumového univerzálního elastického pásku, který pevně udrží baterii na místě, je pružný a proto nepoškodí baterii.
Střídavý motor
- Motor Spektrum Firma 3660-3150kv
- Napájení 2-3 články LiPol
- Hliníkový plášť s černým eloxováním a vygravírovaným logem Spektrum
- Konstrukce 4-pólového rotoru s 8-magnety
- Hřídel o průměru 5 mm z legované oceli je uložena v kuličkových ložiscích
- Motor je z výroby osazen 4 mm zlacenými konekotory konektory pro spolehlivé připojení
- Drážka na konci hřídele motoru umožňuje bezpečnou montáž pastorku
- Hmotnost motoru je 247g, výkon 1300W
Střídavý regulátor SPEKTRUM™ FIRMA™ 130A SMART 2S-4S
Řízení modelu zajišťuje moderní regulátor SPEKTRUM™ FIRMA™ 130A SMART s 32-bitovým mikrokontrolérem ARM Cortex M4, který je schopen snímat kompletní telemetrii a přenášet ji do přijímače pomocí integrovaného vodiče v novém konektoru IC5. Data jsou přenášena přes protokol SRXL2. Informace o typu, teplotě a napětí článků baterie regulátor načítá přímo ze Smart baterie. V reálném čase je k dispozici proud, teplota, celkové napětí baterie Smart, napětí jednotlivých článků baterie Smart, teplota baterie, zbývající kapacita a otáčky motoru.
Elektronika je kompletně zalita ve speciální zalévací hmotně, která brání vstupu vlhkosti* či nečistot do elektroniky. Regulátor se zapíná a nastavuje tlačítky, které jsou pod pryžovým krytem.
- Regulátor obsahuje rychlý a výkonný 32bitový procesor ARM M4
- Regulátor je voděodolný*
- Nadproudová ochrana, tepelná ochrana, failsafe
- Automatické odpojení LiPol při nízkém napětí
- Robustní plastové pouzdro, hliníkový chladič s ventilátorem pro vysokou účinnost
- Nastavitelný vysoce výkonný BEC
- Vysoce odolné konektory IC5™, kompatibilní s konektory EC5™
Spektrum SR315 DSMR Sport
Přijímač SR315 DSMR Sport nové generace v mikro provedení má hmotnost pouhých 6g. Možnost výběru SmartSafe™ nebo "Gas" Failsafe, párování tlačítkem. Technologie DSMR zajišťuje plný dosah a rychlou odezvu přijímače.
- Design krabičky s oblými rohy a nízkou hmotností
- Díky párovacímu tlačítku nepotřebujete párovací konektor
- SmartSafe™ Failsafe a "Gas Mode" k dispozici při párování
- Bezpečný protokol modulace DSMR a vysoká rámcová rychlost 5.5ms
- Kompatibilní se SMART telemetrií, (kompatibilní vysílač DMSR s aplikací SPEKTRUM dashboard)
RC vysílač Spektrum DX3 2.4GHz DSMR
Nový RC vysílač Spektrum DX3 má 3 kanály a je kompatibilní se stabilizačním systémem Spektrum AVC a telemetrií Spektrum Smart. Vynikající dosah, super rychlá odezva a vysoká odolnost proti rušení díky exkluzivní technologii Spektrum DSMR. Rychlé nastavení potřebných parametrů.
- LED indikace stavu nabití pohonných Smart akumulátorů v modelu
- Podpora stabilizačního systému Spektrum AVC
- Možnost nastavení reverzu, velikosti výchylek a funkce 3. kanálu
- Trim kanálu plynu a řízení
- Díky omezovači plynu můžete dětem omezit maximální rychlost modelu
- Ergonomický, lehký
- Volant s pěnovou obručí pro pohodlné držení
Technologie Spektrum SMART
Model je vybaven komponenty s technologií Spektrum Smart, která nabízí více informací o modelu, jednodušší obsluhu a péči o akumulátory. Všechny komponenty SMART, včetně baterií, jsou schopné spolu komunikovat a přenášet telemetrii.
Obsažený vysílač DX3 zobrazuje stav nabití Smart akumulátoru v modelu.
Jako tuning můžete zobrazit kompletní telemetrii (otáčky, rychlost, teplota a další):
- Doplněním BT modulu do setového vysílače DX3, který umožní spojení modelu s přehlednou grafickou aplikací Spektrum Dashboard v telefonu, či tabletu.
- Použitím univerzálního vysílače Spektrum s displejem, např DX5C.
Více informací o technologie Smart naleznete v našem blogu.
* Informace o specifikaci voděodolnosti naleznete v návodu k použití. Tipy a triky na provoz v mokrém prostředí naleznete v blogu.
Obsah balenia:
V balení je hotový kompletně sestavený RC model auta Losi LMT Monster Truck 4WD 1:8 s nainstalovanými komponenty: regulátor Spektrum Firma™ 130A Smart, motor Spektrum Firma 3660-3150 ot/min/V, přijímač Spektrum SR315 DSMR 3CH, Spektrum servo S614S MG. Vysílač Spektrum DX3 Smart. Hotová nabarvená karosérie v barvách Grave Digger nebo Son Uva Digger. Návod v češtině, manuál EN, DE, FR, IT.
Odporúčame dokúpiť:
Pro uvedení modelu do provozu je potřeba dokoupit 4x AA baterie do vysílače, pohonný akumulátor a adekvátní nabíječ na pohonný akumulátor.
Doporučené akumulátory LiPo
Model lze provozovat na 2 až 3 článkový LiPo akumulátor. Akumulátor by měl být osazen konektorem EC5 nebo IC5. Pro běžné ježdění doporučujeme 2 článkový LiPo akumulátor (7.4 V).
- Pro běžné ježdění LiPo akumulátor Spektrum 7.4 V 5000 mAh s technologií Smart nebo Spektrum G2 7.4 V 5000 mAh s technologií Smart G2.
- Pro maximální možnou rychlost LiPo akumulátor Spektrum LiPo 11.1 V 5000 mAh s technologií Smart, nebo Spektrum G2 LiPo 11.1 V 5000 mAh s technologií Smart G2.
Akumulátory Spektrum s technologií Smart v současné době představují nejmodernější a nejbezpečnější způsob údržby a nabíjení akumulátorů. Výhody technologie Spektrum Smart naleznete zde.
Baterie Smart G2 jsou ještě jednoduší a bezpečnější, díky absenci balančního konektoru. Baterie G2 mají navíc až 3x rychlejší automatické vybíjení do storage režimu. Baterie Smart G2 lze nabít pouze na nabíječích Spektrum Smart a Smart G2.
Doporučené nabíječe pro konvenční i Smart akumulátory
Nabíječi Spektrum Smart lze nabíjet jak akumulátory Smart a Smart G2, tak konvenční akumulátory. Dříve prodávané nabíječe Smart po provedení aktualizace, rovněž podporují Smart G2.
- Síťový nabíječ Spektrum S155 s jedním výstupem 1x 55W.
- Síťový nabíječ Spektrum S100 s jedním výstupem 1x 100W.
- Síťový nabíječ Spektrum S250 s jedním výstupem 2x 50W.
- Síťový nabíječ Spektrum S1100 s jedním výstupem 1x 100W.
- Síťový nabíječ Spektrum S2100 se dvěma výstupy 2x 100 W.
- Síťový nabíječ Spektrum S1400 se jedním výstupem 1x 400 W.
Příslušenství pro běžný provoz
Pro běžný provoz RC modelů potřebujete lepidlo na pneumatiky, lepidlo na šrouby, sadu nářadí a silikonový olej do tlumičů. Z našeho sortimentu doporučujeme cenově dostupnou sadu nářadí pro RC auta.
Lepidlem na pneumatiky se lepí pneumatiky k ráfku disku. Vždy je nutné, aby pneumatika byla po celém obvodu pevně přilepena k ráfku kola! Pokud pneumatika nebude přilepena po celém obvodu, může dojít k jejímu roztržení. Lepidlo na pneumatiky má speciální složení, které je schopno lepit materiály jako guma či nylon a současně po zatvrdnutí je lepidlo pružné. Z naší nabídky doporučujeme lepidlo Robitronic Tire Glue - viz doporučené příslušenství.
Občas je třeba doplňovat silikonový olej do tlumičů modelu a měnit olej v diferenciálech. Běžným provozem dochází jen k nepatrným únikům silikonového oleje po pístnicích tlumiče. V případě, že povrch pístnic tlumičů nebo stav těsnění je ve špatné stavu, únik oleje může být velký. Pro tyto případy se dodávají opravné sady či jednotlivé díly. Z naší nabídky silikonových olejů doporučujeme silikonové oleje TLR (Team Losi Racing), viz doporučené příslušenství.
Pro běžnou údržbu je potřeba lepidlo na šrouby. Šrouby zašroubované v kovovém materiálu (např. šrouby v motoru, stavěcí šroub v pastorku) musí být proti povolení tímto lepidlem zajištěny.
Ochranné obaly na akumulátory
Ochranné obaly jsou určeny k omezení rizika spojeného s přepravou a nabíjením akumulátorů. LiPo akumulátory dokáží, při zachování malých rozměrů a nízké hmotnosti, poskytnou vysoké vybíjecí proudy a disponují velkou kapacitou pro dlouhý jízdní čas. Naopak LiPo akumulátor je náchylný především na mechanické poškození.