Vrátí do 14 dnů

Poučení o uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy

1. Kdo může odstoupit od smlouvy?

Odstoupit je možné od smluv uzavřených na dálku, tedy na www.rajhracky.cz.

Právo odstoupit od smlouvy do 14 dní mají spotřebitelé, t.j. fyzické osoby nepodnikatelé (objednávky bez vyplněného IČO).


2. Mohu zboží 14 dní používat a potom ho vrátit?

Kupující má po doručení zboží možnost vyzkoušet jeho funkčnost, nemůže však zboží používat, pokud odstupuje od smlouvy. Funkčnost zboží můžete vyzkoušet tak, jak byste to udělali přímo v kamenném obchodě. Při zacházení se zbožím nad tento rámec (hlavně jeho znečištění, poškození, namočení, použití na těle) Vám budou při vrácení účtovány náklady na uvedení zboží do původního stavu. Doporučujeme Vám dodržovat tyto zásady:

  • Ponechte si všechny obalové materiály k zboží, abyste ho mohli vrátit nepoškozené a kompletní.
  • Neodstraňujte ochranné fólie, abyste předešli zbytečnému poškození.
  • Vyzkoušejte základní funkčnost zboží bez jeho znečištění, namočení nebo hygienického znehodnocení. To znamená výrobek vizuálně zkontrolovat a spustit bez kontaktu s tělem nebo jakýmikoli látkami a materiály – např. vodou, potravinami, nápoji, čisticími prostředky, pracími prostředky, prádlem, benzínem, naftou, olejem, trávou, maltou, dřevem, zdivem, podlahou, kobercem, prachem, hlínou, blátem a podobně. To znamená stejně, jako byste výrobek zkoušeli při nákupu v kamenném obchodě.
  • Vyzkoušejte základní funkčnost zboží bez znehodnocení spotřebního materiálu. Například bez rozbalování a používání filtrů, tonerů, cartridge, sáčků, čisticích podložek a dalších spotřebních materiálů.
  • Vyzkoušejte základní funkčnost zboží bez jeho registrace v systémech výrobců.
  • Při vracení zboží ho řádně zabalte, aby nedošlo k poškození během přepravy. Náklady na opravu nevhodně zabaleného zboží poškozeného během přepravy nese spotřebitel.

3. Jaký je postup vrácení?

  1. Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nás informujte o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy jednoznačným prohlášením (například dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem) na adrese Raj Toys s.r.o., Rajhraciek.sk, Dálnická cesta 22C, 90301 Senec, e-mail: info@rajhracky.cz. Na tento účel použijte vzorový formulář na odstoupení, který je součástí potvrzujícího e-mailu.
  2. Zboží při odesílání řádně zabalte, aby nedošlo k poškození během přepravy. Náklady na opravu nevhodně zabaleného zboží poškozeného během přepravy nese spotřebitel. Pokud se nám balík vrátí, bude vystaven dobropis, který je splatný do 14 dní od jeho vystavení. Do balíku prosíme přiložte odstoupení od smlouvy, doklad o koupi - fakturu a IBAN na vrácení platby. Balík prosíme posílejte doporučeně a pojištěně, neboť neručíme za jeho případnou ztrátu na cestě k nám. Zboží neposílejte na dobírku.
  3. V případě, že dojde k snížení hodnoty zboží v důsledku zacházení s ním v rozporu s bodem 2, budeme Vám účtovat náklady na uvedení výrobku do původního stavu.

Lehota na odstoupení od smlouvy je zachována, pokud zašlete oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před tím, než uplyne lhůta na odstoupení od smlouvy.

4. Právo na odstoupení od smlouvy

Máte právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu v lhůtě 14 dní. Lhůta na odstoupení od smlouvy uplyne:

  1. po 14 dnech ode dne uzavření smlouvy v případě smlouvy o službách nebo smlouvy o poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči,
  2. po 14 dnech ode dne, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezmete zboží v případě smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží,
  3. po 14 dnech ode dne, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezmete zboží, které bylo dodáno jako poslední, pokud se zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodává odděleně,
  4. po 14 dnech ode dne, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezmete poslední díl nebo kus, pokud se dodává zboží skládající se z více dílů nebo kusů,
  5. po 14 dnech ode dne, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezmete první dodané zboží, pokud se zboží dodává opakovaně během vymezeného období.

5. Důsledky odstoupení od smlouvy

Po odstoupení od smlouvy Vám vrátíme všechny platby, které jste uhradili v souvislosti s uzavřením smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží k Vám. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud jste si zvolili jiný druh doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který nabízíme. Platby Vám budou vráceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dní ode dne, kdy nám bude doručeno Vaše oznámení o odstoupení od této smlouvy. Platba za zakoupené zboží Vám bude uhrazena až po doručení vráceného zboží zpět na naši adresu, nebo dokud neprokážete zaslání zboží zpět na naši adresu, ledaže Vám bude navrženo, že si zboží vyzvedneme osobně nebo prostřednictvím námi pověřené osoby. Vrácení plateb bude uskutečněno stejným způsobem, jaký jste použili při Vaší platbě, pokud jste výslovně nesouhlasili s jiným způsobem platby, a to bez účtování jakýchkoli dalších poplatků. V případě platby na dobírku bude úhrada provedena převodem na účet.

Zašlete nám zboží zpět nebo ho přineste na naši adresu (po předchozí dohodě) bezodkladně, nejpozději však do 14 dní ode dne uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud zboží odešlete zpět před uplynutím 14denní lhůty. Přímé náklady na vrácení zboží nesete Vy.

Zodpovídáte za jakékoli snížení hodnoty zboží v důsledku zacházení s ním jiným způsobem, než jaký je potřebný k zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží (tedy jiným způsobem, než je obvyklé při nákupu v kamenném obchodě).

Pokud jste požádali o zahájení poskytování služeb během lhůty na odstoupení od smlouvy, máte povinnost uhradit nám cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne, kdy jste nám oznámili Vaše rozhodnutí odstoupit od této smlouvy.

../../../files/Navody/Formulář na odstoupení od zmluvy (2).pdf