Classic Kit letadlo A07115 - Junkers JU87B-2 / R-2 (1:48)
Model letadla ke slepenými. Velikost: 1:48; 22,9 cm. Balení obsahuje: 158 dílků ke slepenými.Informace o originálu:
I když je Ju87B Stuka obvykle spojována s obávanými bleskovými útoky Wehrmachtu na začátku druhé světové války, jednalo se takové o velmi účinný námořní bombardér. Dokázal provádět přesné střemhlav bombové útoky proti jakémukoliv spojeneckému plavidlu a flotilám v Lamanšském průlivu, severní Africe a ve Středozemí zpusobu značné Ztráty. Kromě toho, že byl po celou válku nedílnou součástí sil Luftwaffe, Slouží takové v letectvech Itálie, Rumunska, Bulharska a Maďarska.
Střemhlav útoky štika byly tak náročné, že se na těchto manévrech musela podílet celá řada automatických mechanismu a funkcí. Zhruba ve výšce 4,5 km určil pilot polohu Svého cíle přes zaměřovače průhled umístěný v podlaze pilotní kabiny. Poté, co pilot zahájil klesání, byly motor a vrtule letadla řízení automaticky, aby se při střemhlavém klesání chovalo co nejvýhodněji. Automatické výškové kormidlo dopoledne učinilo stroj "těžký na ocas". Pilot posunul páku dozadu, Což omezilo 'náraz' řídícího kniplu, a rychle zahájil přesné určení sekvence úkonů, které když byly provedeny správně, zaručily, že vypuštěním nálož dopadla přesně na zamyšlený cíl. Bleskově nastavil klapky křídel, ubral plyn a zavřel klapky chlazení. Letadlo se automaticky spustilo střemhlav dolů ve 180stupňové vývrtce a zároveň se automaticky vykopily vzduchové brzdy, aby se rychlost pádu omezila na konstantních 580 km / h. V tomto bodě již nebylo návratu - útočná sekvence byla zahájena.
Nápor na tělo pilota se přitom Pochopitelně stupňoval, ten Měl ale i tak pořád spoustu věcí na práci. Úhel klesání mohl sledovat podle řady červených čar na straně okna jeho pilotní kabiny a Srovnat je s horizontem - při útocích v 60, 75 nebo 80 stupňovém klesání. Poté, ještě než vypustil hlavní těžkou bombu, se podíval dopředu skrz pevný zaměřovače, aby vyrovnal směr útoku - optimální výšku pro vypuštění pilotovi ukazovalo blikající světélko na výškoměru. Bomba byla Umístění na velké nosné konstrukci ve tvaru U, která se při vypouštění zhoupne a uvolnila střeliva, bezpečně mimo dosah velké vrtule a rovnou na cíl. Při vší TÉTO akci se pilot ještě pro ujištění několikrát podíval na červené kolíky vyčnívající z vrchní strany křídel, které ho informovaly o tom, že je automatický systém pro vyrovnání pádu aktivní pro případ, že by Kvůli přetížení ztratil vědomí. Tohle všechno se přitom odehrávalo Během Několik málo hektických vteřin!
Jakmile byly bomby pryč z letadla, zahájil stroj sám sekvence úkonů pro vyrovnání střemhlav pádu. V tomto okamžiku byl na posádku vyvíjen Největší nápor, při kterém přetížení běžně přesahovaly sílu gravitace více než šestinásobně, Což mohlo vesty přinejmenším k poškození zraku. Když se letadlo vyrovnalo a jeho nos byl nad horizontem, brzdič klapky se automaticky zavřely, plyn se naopak Otevřel a vrtule se nastavila na stoupání - pilot pak musel rychle manuálně otevřít chladicí klapky, aby zabránil přehřátí motoru, a převzít kontrolu nad letadlem. To byl okamžik, kdy byl nejzranitelnější, protože zrovna letěl nízko, relativně malou rychlostí a na nepřátelském území. Pilotův střelec vzadu mohl být navíc pořád v bezvědomí, a dokonce i on sám si mohli případně trochu malátný, zároveň po nich ze všech stran pálilo každé protiletadlové dělo, puška a nepřátelské letadlo v okolí.
Barevné schéma (potřebuje barvy):
A - Junkers Ju 87R-2 Stuka, 2./Sturzkampfgeschwader 3, Greece, Spring 1941 - 111, 26, 33, 53, 56, 60, 62, 65, 85, 103, 240, 241, 242
B - Junkers Ju 87R-2 Stuka, 2./Sturzkampfgeschwader 2 - 111, 26, 33, 34, 53, 56, 60, 62, 65, 103, 240, 241, 242, 249
Detaily modelu:
Měřítko: 1:48
Počet dílů: 158
Délka: 22,9 mm
Rozpětí křídel: 28,8 mm
Obtížnost: 3
Body Flying Hours: 3
Doporučeno pro děti od 8 let.
Upozornění: Nebezpečí udušení! Výrobek obsahuje malé části. NEVHODNÉ PRO DĚTI DO 3 LET!