moderní15 produktů

Nejprodávanější produkty
202 Kč
1 544 Kč
Vyfiltorvaných 15 produktů
8+

Classic Kit letadlo A11007 - Fairey Gannet AS.1/AS.4 (1:48)

Model letadla ke slepení. Velikost: 1:48; 29 cm. Balení obsahuje: 334 dílků ke slepení.c Informace o originálu a modelu: Letoun Fairey Gannet, který musí být jistě považován za jeden z nejvýraznějších typů letadel, které kdy sloužily u Fleet Air Arm, byl stejně schopný jako jedinečný a význam měl i fakt, že se jednalo o jediný poválečný vojenský kontrakt, který získala slavná společnost Fairey Aviation Company. Gannet, pravděpodobně nejméně konvenční sériově vyráběný letoun od společnosti Fairey, byl vyvinut v reakci na požadavek Královského námořnictva z roku 1945 na pokročilý protiponorkový stíhač s turbovrtulovým motorem pro letadlové lodě, který by byl dostatečně odolný, aby vydržel náročný provoz na moři. Gannet, který se měl stát odpovědí na nedávné rozšíření sovětského ponorkového loďstva na počátku studené války, byl vybaven nejmodernějším elektronickým detekčním zařízením, a pokud nepřátelskou ponorku odhalil, mohl ji označit, sledovat a v případě potřeby na ni zaútočit pomocí bomb, hlubinných náloží, raket a akustických torpéd odpalovaných ze vzduchu. Jedním z prvků, které Gannetu vtiskly jeho jedinečný vzhled, bylo použití inovativní pohonné jednotky Armstrong Siddeley Double Mamba. V přídi Gannetu byly vedle sebe umístěny dva plynové turbínové motory, které měly společnou převodovku, ale oba pracovaly nezávisle a každý motor poháněl jednu z koaxiálně umístěných protiběžných vrtulí. Kromě toho mohly motory pracovat na kerosin, a dokonce i na naftu, která byla bezpečnější na manipulaci a méně rafinovaná než tradiční letecká paliva. Tato koncepce poskytovala posádkám Gannetů více než dostatečný výkon pro operace na letadlových lodích a zároveň jistotu dvou motorů při dlouhých oceánských hlídkách. Za letu mohl pilot vypnout jeden z motorů, aby šetřil palivem, čímž sice snížil maximální rychlost Gannetu, ale prodloužil čas, který mohl strávit ve vzduchu. Obvykle pilot během dlouhé hlídky motory střídal, přičemž každý z nich běžel přibližně hodinu, než se přepnul na druhý motor – motor umístěný na levoboku poháněl přední vrtuli. Dalším unikátním prvkem konstrukce Gannetu byl systém skládacích křídel s dvěma překlady, který byl navržen tak, aby umožnil bezpečný provoz tohoto velkého letounu a jeho uložení na palubě některé z relativně malých letadlových lodí Royal Navy. Když pilot zapnul rozkládání křídel, tento důmyslný systém nejen připravil křídla k letu, ale také automaticky připojil všechny systémy řízení letu, hydraulická spojení a palivové potrubí k hlavnímu systému, a to bez jakéhokoli zásahu pozemní posádky. Z ostrého provozu existují zprávy, že Gannet měl natolik robustní konstrukci, že když jeden letoun po provedení obzvláště prudkého manévru ztratil vnější části obou křídel, dokázal se přesto bezpečně vrátit na svou domovskou letadlovou loď, což mohlo jedině ještě přispět k oblibě, v jaké ho měly jeho posádky. Fairey Gannet se osvědčil jako mimořádně odolný a vysoce účinný protiponorkový letoun, který mohl nést působivou škálu útočné munice a který byl schopen útočit na ponorky jak na hladině, tak pod vodou, když se snažily uniknout jeho pozornosti. Oblíbily si ho jak letecké posádky, tak pozemní personál. Nakonec bylo vyrobeno 348 kusů, které kromě britské Fleet Air Arm sloužily také v námořnictvech Austrálie, Německa a Indonésie. Detaily modelu: Měřítko: 1:48 Počet dílů: 334 Délka: 290 mm Šířka: 344 mm Výška: 87 mm Obtížnost: 4 Body Flying Hours: 4 Doporučeno pro děti od 8 let. Upozornění: Nebezpečí udušení! Výrobek obsahuje malé části. NEVHODNÉ PRO DĚTI DO 3 LET!
8+

Classic Kit letadlo A06021 - Blackburn Buccaneer S Mk.2 RN (1:72)

Model letadla ke slepenými. Měřítko: 1:72; velikost: 268 mm; počet dílů: 141; obtížnost: 3. Informace o modelu: Mocný Blackburn Buccaneer byl v období studené války jedním z nejschopnějších letounů pro operace v malých nadmořských výškách. K britskému královského námořnictva nastoupil v roce 1962, aby se postavil značné hrozbě masivního rozpínavého programu sovětských námořnictva. Břitové tehdy uvažovali tak, že než aby se museli vypořádat s ochromujícími náklady, které by znamenala stavba nových lodí schopných Sovětům čelit, použije svůj nový útočný tryskáč, aby potápět sovětské lodě kombinací konvenčních a jaderných zbraní. Buccaneer dokázal létě extrémně vysokou rychlostí iv malé výšce, díky čemuž se osvědčil jako ideální letoun, který zvládl udrzet státy Varšavské smlouvy v pohotovosti, a to i přestože efektivita prvních kusů byla ještě značně ovlivněna malým výkonem dvojice motorů de Havilland Gyron Junior. Buccaneer, který operoval z paluby relativně malých britských Letadlové lodí, musel být tvrdý a jeho odolnou konstrukci, kterou Blackburn navrhl velmi prakticky, podtrhuje němého účinný Způsob jeho výroby a testovací postupy. Nové stroje se šťovíku v Brough, kde Měla společnost Blackburn Aviation své sídlo, a každý dokončený kus se přepravy po silnici vlečený tahačem na jeho vlastním podvozku. Než tak mohl podstoupit závěrečné kontroly a letové zkoušky, ujel cestou k firemní základnu Holme-on-Spalding Moor kolem 16 mil po křivolaké Venkovský silničkách a přes mosty s prudkými zatáčkami. Verze Buccaneer S.2 přinese řešení většiny problémů, které Prvním modelům bránily v plném využití jejich potenciálu. Jednalo se o značně vylepšenou platformu. Dostala upravená křídla, větší kapacitu palivových nádrží a dvojici silných motorů Rolls Royce Spey. Tato nová varianta znamenala pro Fleet Air Arm akvizici opravdu výjimečných útočného letounu, jenž ve svém hlavním úkolu operovat v malých nadmořských výškách doopravdy exceloval. Z řady jeho funkcí byl pro stroj létající primárně nad vodou užitečným obzvláště speciální typ hnacího sedadla - v případě nouzové přistání na moři se dokázalo výstřelu, i když se už letoun potápět pod vodu. Když Královské námořnictvo v roce 1978 odstavilo své větší letadlové lodě, byly jeho tolik oblíbené Buccaneer prodaného do péče Královského letectva, které doposud dlouho obdivovalo řadu předností tohoto stroje a za nový přírůstek do Svého inventáře bylo velmi vděčné. V době své Největší slávy na konci 70. let Slouží Blackburn Buccaneer hned u šesti perutí Royal Air Force. Detaily modelu: Měřítko: 1:72 Počet dílů: 141 Obtížnost: 3 Body Flying Hours: 3 Doporučeno pro děti od 8 let. Upozornění: Nebezpečí udušení! Výrobek obsahuje malé části. NEVHODNÉ PRO DĚTI DO 3 LET!

Hrát si a nakupovat u nás se vyplatí