moderní24 produktů

Nejprodávanější produkty
Vyfiltorvaných 24 produktů

Classic Kit letadlo A11007 - Fairey Gannet AS.1/AS.4 (1:48)

Model letadla ke slepení. Velikost: 1:48; 29 cm. Balení obsahuje: 334 dílků ke slepení.c Informace o originálu a modelu: Letoun Fairey Gannet, který musí být jistě považován za jeden z nejvýraznějších typů letadel, které kdy sloužily u Fleet Air Arm, byl stejně schopný jako jedinečný a význam měl i fakt, že se jednalo o jediný poválečný vojenský kontrakt, který získala slavná společnost Fairey Aviation Company. Gannet, pravděpodobně nejméně konvenční sériově vyráběný letoun od společnosti Fairey, byl vyvinut v reakci na požadavek Královského námořnictva z roku 1945 na pokročilý protiponorkový stíhač s turbovrtulovým motorem pro letadlové lodě, který by byl dostatečně odolný, aby vydržel náročný provoz na moři. Gannet, který se měl stát odpovědí na nedávné rozšíření sovětského ponorkového loďstva na počátku studené války, byl vybaven nejmodernějším elektronickým detekčním zařízením, a pokud nepřátelskou ponorku odhalil, mohl ji označit, sledovat a v případě potřeby na ni zaútočit pomocí bomb, hlubinných náloží, raket a akustických torpéd odpalovaných ze vzduchu. Jedním z prvků, které Gannetu vtiskly jeho jedinečný vzhled, bylo použití inovativní pohonné jednotky Armstrong Siddeley Double Mamba. V přídi Gannetu byly vedle sebe umístěny dva plynové turbínové motory, které měly společnou převodovku, ale oba pracovaly nezávisle a každý motor poháněl jednu z koaxiálně umístěných protiběžných vrtulí. Kromě toho mohly motory pracovat na kerosin, a dokonce i na naftu, která byla bezpečnější na manipulaci a méně rafinovaná než tradiční letecká paliva. Tato koncepce poskytovala posádkám Gannetů více než dostatečný výkon pro operace na letadlových lodích a zároveň jistotu dvou motorů při dlouhých oceánských hlídkách. Za letu mohl pilot vypnout jeden z motorů, aby šetřil palivem, čímž sice snížil maximální rychlost Gannetu, ale prodloužil čas, který mohl strávit ve vzduchu. Obvykle pilot během dlouhé hlídky motory střídal, přičemž každý z nich běžel přibližně hodinu, než se přepnul na druhý motor – motor umístěný na levoboku poháněl přední vrtuli. Dalším unikátním prvkem konstrukce Gannetu byl systém skládacích křídel s dvěma překlady, který byl navržen tak, aby umožnil bezpečný provoz tohoto velkého letounu a jeho uložení na palubě některé z relativně malých letadlových lodí Royal Navy. Když pilot zapnul rozkládání křídel, tento důmyslný systém nejen připravil křídla k letu, ale také automaticky připojil všechny systémy řízení letu, hydraulická spojení a palivové potrubí k hlavnímu systému, a to bez jakéhokoli zásahu pozemní posádky. Z ostrého provozu existují zprávy, že Gannet měl natolik robustní konstrukci, že když jeden letoun po provedení obzvláště prudkého manévru ztratil vnější části obou křídel, dokázal se přesto bezpečně vrátit na svou domovskou letadlovou loď, což mohlo jedině ještě přispět k oblibě, v jaké ho měly jeho posádky. Fairey Gannet se osvědčil jako mimořádně odolný a vysoce účinný protiponorkový letoun, který mohl nést působivou škálu útočné munice a který byl schopen útočit na ponorky jak na hladině, tak pod vodou, když se snažily uniknout jeho pozornosti. Oblíbily si ho jak letecké posádky, tak pozemní personál. Nakonec bylo vyrobeno 348 kusů, které kromě britské Fleet Air Arm sloužily také v námořnictvech Austrálie, Německa a Indonésie. Detaily modelu: Měřítko: 1:48 Počet dílů: 334 Délka: 290 mm Šířka: 344 mm Výška: 87 mm Obtížnost: 4 Body Flying Hours: 4 Doporučeno pro děti od 8 let. Upozornění: Nebezpečí udušení! Výrobek obsahuje malé části. NEVHODNÉ PRO DĚTI DO 3 LET!

Classic Kit letadlo A04057A - Hawker Siddeley Harrier GR.1/AV-8A (1:72)

Model letadla k sestavení. Velikost: 1:72; 19,9 cm. Balení obsahuje: 114 dílků k sestavení. Informace o originálu a modelu: Letoun Hawker Siddeley Harrier GR.1 je bezpochyby jedním z nejvýznamnějších strojů v historii letectví. Vznikl z experimentálního letounu Hawker P.1127, který byl vyroben za účelem testování možností letu V/STOL s vektorovaným tahem. Tyto letouny tak úspěšně zvládaly přechod z vznášení do dopředného letu a zpět, přestože několik vývojových letounů utrpělo během testování nehody. Ukázalo se, že vidina letounu se schopností V/STOL je velmi zajímavá pro britskou, ale i americkou armádu, která poté financovala další vývoj letounu. Nový "Jump Jet" se okamžitě stal hitem také mezi britskou veřejností obdivující vynalézavost svého leteckého průmyslu, který jim opět mohl závidět celý svět. Harrier uměl udělat skvělou show, a tak byl vždy velkým hitem na leteckých přehlídkách, čímž vzniklo pouto, které přetrvalo po celou dobu jeho dlouhé služební kariéry. V očích britské veřejnosti nebyla žádná letecká přehlídka úplná, dokud nevystoupila její milovaná celosvětová hvězda s britským pasem. Harrier GR.1, který vstoupil do služby u Královského letectva v dubnu 1969, nebyl díky své operační flexibilitě nikdy příliš vzdálen od potenciálních ohnisek konfliktu. Protože tyto stroje nemusely operovat pouze z vojenských letišť, mohly být ukryty třeba na lesních mýtinách nebo rozptýleny na úsecích dálnic, či dokonce na školních hřištích, avšak s úmyslem udržet jejich polohu v tajnosti před nepřítelem. Mnoho těchto prvních Harrierů bylo nasazeno v Západním Německu, kde působily jako významný odstrašující prostředek proti agresi východního bloku, protože mohly číhat na mnoha neznámých místech a být připraveny v okamžiku zasáhnout proti útočící sovětské technice. Obsah balení: Plastový model, návod k sestavení, návod k barvení a obtisky. Doporučené barvy (Humbrol): - Detaily modelu: Měřítko: 1:72 Počet dílů: 114 Délka: 199 mm Obtížnost: 2 Body Flying Hours: 1 Doporučeno pro děti od 8 let. Upozornění: Nebezpečí udušení! Výrobek obsahuje malé části. NEVHODNÉ PRO DĚTI DO 3 LET!

Hrát si a nakupovat u nás se vyplatí